PORANNE BÓLE GŁOWY, A CHIROPRAKTYKA? Czasami dokucza nam uczucie waty w głowie z lekkim ćmieniem, które wprawdzie nie jest wielkim cierpieniem, ale nie pozwala na przejrzyste myślenie. Głowa jest ciężka i nasze samopoczucie nie jest najlepsze. Jest to prawdopodobnie jedna z najczęstszych dolegliwości, z którą się budzimy, a która stopniowo mija wraz ze zmianą pozycji i aktywnością fizyczną. Zdarza się jednak, że nie ustępuje i wtedy środek przeciwbólowy jest jedynym wyjściem. Czy na pewno?

Poranne bóle głowy są stosunkowo łatwe do wyeliminowania. Okazuje się, że osoby, które na nie cierpią mają duże napięcia w rejonie potylicznym czaszki i w rejonie górnego odcinka szyjnego. Poza tym występują u nich zaburzenia w naturalnej pozycji kręgów szyjnych, które powodują zaburzenia czynnościowe nerwów czaszkowych i obwodowych oraz zmienione warunki krążenia w rejonie szyi. Stan ten może ulec zmianie, jeżeli poddamy się opiece chiropraktycznej, która jest nie tylko efektywna w działaniu, ale również niebolesna i bezpieczna. Chiropraktyk usuwa restrykcje (zablokowania) stawowe kręgów, równoważy napięcia w tkankach miękkich, odzyskuje ślizg opony twardej w kanale kręgowym, a więc równoważy wszechstronnie zaburzenia w aparacie ruchu, odtwarza jego spójność i tym sposobem eliminuje poranne bóle głowy.

Okres dorastania jest często obfity w poranne bóle głowy. Rosnący szybko szkielet jest za słaby, aby utrzymać idealną pionizację ciała. W związku z tym młodzi ludzie się garbią, co powoduje zwiększenie fizjologicznych krzywizn kręgosłupa zwłaszcza kyfozy piersiowej z następową hiperlordozą szyjną. Stwarza to warunki do napięć w okolicy podpotylicznej i rotacji kręgów szyjnych z wyżej opisanymi konsekwencjami. Dodatkowo u młodych osób z porannymi bólami głowy mogą wystąpić zawroty głowy, nudności i dzwonienie w uszach. Objawy te są wynikiem podrażnień nerwów czaszkowych, których wyeliminowanie jest w kompetencjach chiropraktyka. Siedzący tryb życia młodego człowieka, żyjącego pomiędzy domem i szkołą, gdzie większość czasu spędzana jest w pozycji siedzącej, osłabia mięśnie szkieletowe, które odpowiedzialne są za utrzymywanie kręgosłupa w pozycji pionowej. Doskonała pionizacja nie jest możliwa bez silnych i elastycznych mięśni szkieletowych.

kup teraz
Nowy sprawdzony sposób!

Podstawowym warunkiem prawidłowego rozwoju mięśni szkieletowych jest duża porcja ruchu. Dlatego też, po wyeliminowaniu porannych bólów głowy przez chiropraktyka, ważne jest, aby pacjent był świadom przyczyny powstania dolegliwości i działał w kierunku usunięcia przyczyn, które doprowadziły do powstania dolegliwości.
wróć >>