rehabilitacja

BÓLE KRZYŻA. CZY Z TYM TRZEBA ŻYĆ ? Bóle krzyża zaczynają gnębić coraz większą część społeczeństw wysoko rozwiniętych. Można powiedzieć, że jest to jedna z chorób cywilizacji, a co gorsza cierpią na nią coraz młodsze osoby.
Dlaczego tak się dzieje? Co robić, aby nie zostać ich ofiarą? Przez bóle krzyża rozumiemy bóle w dolnym odcinku pleców, często promieniujące do pośladków, a w ostrych przypadkach ból ten może promieniować aż do stóp. Bólowi mogą towarzyszyć parestezje nazywane przez pacjentów mrowieniem lub drętwieniem, uczucie ciepła, zimna lub pieczenia.

Bóle krzyża rozchodzą się z rejonu kręgów lędźwiowych i kości krzyżowej. Są wynikiem podrażnienia nerwów przez strukturalne zmiany kręgów, krążków międzykręgowych, czy czynnościowych zmian napięć mięśni. Kość krzyżowa jest częścią aparatu ruchu mająca istotne znaczenie w procesie wyzwalania bólu krzyża. Kość krzyżowa ze spoczywającymi na niej kręgami tj. kręgosłupem, umieszczona jest pomiędzy dwoma talerzami kości biodrowych, które są w ruchu, za sprawą stawów krzyżowo- biodrowych.

Ruch w stawach biodrowych jest przekazywany poprzez stawy krzyżowo biodrowe na kość krzyżową ,a dalej na cały kręgosłup i jest swoistą gimnastyką zespołu biodrowo-krzyżowo-lędźwiowego. Dlatego też utrzymanie prawidłowego zakresu ruchu w stawach biodrowych poprzez ćwiczenia, zabiegi chiropraktyczne i unikanie przeciążeń statycznych jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania dolegliwościom kręgosłupa. Brak ruchu powoduje restrykcje w naturalnym ruchu powięzi, stawów, więzadeł i itp., które są zalążkiem stanu chorobowego, na poziomie czynnościowym prowadzącym dalej do zmian strukturalnych. Restrykcje w aparacie ruchu tworzą niesymetryczne obciążenia w stawach aparatu ruchu, te z kolei powodują podrażnienie nerwu, czego wynikiem jest ból. Co zatem zrobić, aby nie paść ofiarą bólów krzyża?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się być prosta; dużo ruchu, a przede wszystkim ruchu, który symetrycznie obciąża ciało. Jednym ze sposobów takiej ,,symetryzacji'' jest po prostu chód po miękkim podłożu połączony ze świadomą korekcją krzywizn kręgosłupa ku symetrii, korygowaniem stopnia obciążania obu kończyn (najczęściej jedna z nich - ta którą atakujemy pierwszy stopień na schodach - jest dominująca) oraz jego spowolnienia (czy jeszcze potrafimy chodzić nie śpiesząc się?). Następnym dobrym i symetrycznym ćwiczeniem dla aparatu ruchu jest pływanie lub nawet ćwiczenia w wodzie , gdzie oprócz naturalnego odciążenia kręgosłupa i stawów kończyn , dochodzi do zrównoważenia napięć w układzie nerwowym i mięśniowym. Aparat ruchu cierpi, gdy nie jest w ruchu. W konsekwencji długie podróże samochodem, kilkugodzinne siedzenie przy biurku, czy komputerze oraz odpoczynek na "super-miękkim tapczanie" bardzo negatywnie wpływają na układ ruchowy.

Dobrze jest, gdy jesteśmy w stanie zapobiec bólom krzyża, ale co zrobić, kiedy one się pojawią często ze stanem ostrym, unieruchamiającym pacjenta,a później przechodzącym w stan przewlekły tj. stan gotowości do zaostrzeń. Jedną z najszybszych i najefektywniejszych metod na pozbycie bólów krzyża jest udanie się do lokalnego, wykwalifikowanego chiropraktyka, który wyspecjalizowanymi manipulacjami, delikatnymi i bezbolesnymi dla pacjenta, usuwa restrykcje (zablokowania) w aparacie ruchu, które były przyczyną bólu. Chiropraktyka analizuje proces powstawania choroby i eliminuje zaburzenia czynnościowe aparatu ruchu i narządów wewnętrznych, tj. stany, gdzie mimo braku patologii w obiektywnych badaniach lekarskich utrzymują się dolegliwości zmuszające pacjenta do przewlekłego przyjmowania leków.wróć >>


kup teraz
Nowy sprawdzony sposób!
http://www.zielonysklep.eu/chocolate-slim-szybko-pozegnaj-zbedne-kilogramy/